loading...

مرجع تخصصی فرش ابریشمی ایران

به مرجع تخصصی فرش ابریشمی ایران خوش آمدید.

بازدید : 54899
شنبه 4 دی 1400 زمان : 22:29

رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر وقتی سطح کربوهیدرات کم شود، سطح قند خون نیز کم می شود، و بدن برای جبران آن شروع به شکستن چربی ها می کند تا از انرژی آن استفاده کند.

متخصص رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک کتوز زمانی اتفاق می افتد که شخص کربوهیدرات مصرف نمی کند و با مصرف کم آن مولکولی به نام کتون در جریان خون بوجود می آید. همچنین برخی متخصصان معتقدند رژیم کتوژنیک یک رژیمی است که در کوتاه مدت جواب می دهند و آن را به هیچ وجه برای زمان طولانی پیشنهاد نمی کنند. اما در عین حال بت کلین معتقد است به دلیل تفاوت افراد، الزاماً رژیم کتوژنیک برای همه جواب مثبت نمی دهد.

رژیم کتوژنیک آنلاین

در رژیم کتوژنیک بسیار کم یا اصلاً هیچ کربوهیدراتی مصرف نمی شود و بدن را به حالت کتوز می برد. با این حال بسیاری از کارشناسان معتقدند کتوز خود لزوماً مضر نیست. زمانی که شما مواد غذایی با کربوهیدرات بالا مصرف کنید، بدن شما گلوکز و انسولین تولید میکند که گلوکز درواقع عامل تامین انرژی بدن است و انسولین هم به عملکرد گلوکز در جریان خون کمک میکند.

رژیم کتوژنیک استاندارد که در آن فرد، مجاز به مصرف میزان کمی از کربوهیدرات است. وقت کمی را برای تهیه شام در خانه بگذرانید. درواقع در حالت طبیعی در بدن کتون ساخته نمیشود اما زمانی که کربوهیدرات کمی را به بدنتان وارد کنید، کتون ساخته شده و فرایند کتوزیس به وجود میآید. به نظر میرسد رژیمهای غذایی با کمترین میزان کربوهیدرات سبب کاهش بیشتر قندخون نسبت به سایر رژیمهای غذایی لاغری شوند.زمانی که بدن شما برای تامین انرژی مورد نیاز خود، چربی میسوزاند این امر سبب ساخت ترکیباتی میشود که به آنها «کتون» میگویند.

بهترین دکتر برای رژیم کتوژنیک

البته متخصصان تغذیه از دلیل این کاهش توسط این رژیم همچنان اطلاعی ندارند. به علاوه برخی از متخصصان دنبال کردن چنین رژیمی را نگران کننده دانسته اند.

رژیم آنلاین کتوژنیک

به همین دلیل تمام کسانی که به دنبال لاغری، فیتنس و یا داشتن یک برنامه غذایی سالم هستند مرتباً در پی رژیم های غذایی مختلف هستند. در هر کجای ایران که باشید، به سادگی میتوانید به مشاوران تغذیه و بهترین رژیم آنلاین لاغری لیمومی دسترسی داشته باشید. و در نهایت اگر می خواهید رژیم کتوژنیک را دنبال کنید حتماً با مشورت پزشک متخصص تغذیه این کار را انجام دهید. برای درمان استرس خود می توانید از روش هایی همچون یوگا و یا مدیتیشن استفاده کنید و میزان استفاده از وسایل الکترونیکی نظیر موبایل را کاهش دهید. از کدام روش استفاده کنم؟ منظور از رژیمهای تجاری، هم همین رژیمهایی است که روزانه صدها رژیم به صدها نفر به شکل کالا فروخته میشود.

رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

این لیوانهای مندرج معمولا به طور جداگانه فروخته میشوند . اما از طرف دیگر برخی تحقیقات بالینی نشان می دهد برخی از افرادی که به این روش وزن خود را کم کرده اند، بعد از مدتی مجدداً برگشت وزن داشته اند.

رژیم کتوژنیک دکترفرزاد روشن ضمیر

رژیم لوکرب کاهش وزن موفق ترکیبی از تغییر غذاها و ورزش در قالب اصلاح روش زندگی، آموزش و حمایت روانی می باشد.

دریافت رژیم کتوژنیک انلاین

توصیه می کنیم، برای گرفتن نتیجه مطلوب و کاهش وزن چشمگیر در زمان رژیم کتو به ورزش کردن بپردازید، چرا که تاثیرات مثبتی در روحیه شما نیز دارد.

دکتر رژیم کتوژنیک

در این شرایط کاهش وزن سخت تر نیز خواهد شد. اگر به تازگی واژه کتوژنیک به گوشتان رسیده و به هوای کاهش وزن میخواهید از این رژیم پیروی کنید، بهتر است درباره آن مطالعه و تحقیق کرده و اگر متقاعد به استفاده از این روش شدید حتما از قبل با نظر و اجازه دکتر این کار را انجام دهید، چرا که نظرات ضد و نقیضی درباره این رژیم وجود دارد.

دکتر متخصص رژیم کتوژنیک

این رژیم که نوعی روش تناسب اندام سریع نیز محسوب میشود، با کاهش شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی همراه است. رژیم کتوژنیک هدفمند که فرد زمانی که فعالیت ورزشی انجام میدهد، میتواند قبل از آن، میزان کربوهیدرات را زیاد کند. پیشتهاد می کنم رژیمی متناسب با سن، قد، وزن، جنسیت و سطح فعالیت جسمانی خودتون بگیرید تا بهتر بتونید به رژیمتون پایبند بمونید.

بهتر است، بدانید رژیم کتوژنیک لازمه زندگی سالم نمی باشد و احتمال دارد، عوارض متعددی با خود داشته باشد. رژیم کتوژنیک معمولاً برای کنترل وزن توصیه نمی شود زیرا از سایر برنامه های مدیریت وزن برتر نیست و ممکن است با خطرات سلامتی از جمله کمبودهای غذایی همراه باشد. البته با وجود ایجاد خستگی در این افراد، معتقد است این خستگی قابل کنترل است.

همچنین این روش برای درمان افسردگی و بیماریهای روحی، التهاب و کنترل کلسترول موثر است. معمولا کسانی که هدفشان کاهش وزن است، از این روش استفاده میکنند. کاهش ماهیچه ها در رژیم کتوژنیک وجود دارد. زمانی که بدن احتیاج به انرژی دارد ولی نمیتواند آن را از کربوهیدرات مواد غذایی در بدن تامین کند، مجبور میشود چربی بدن را بسوزاند، در این میان کتون به وجود میآید.

در رژیم کتوژنیک کربوهیدرات بسیار کم، چربی زیاد، پروتئین متوسط توصیه میشود و کربوهیدرات باید از سبزیجات بینشاسته، مغزدانهها و دانهها تأمین شود. با اینکه رعایت این مورد تا حدی چالش برانگیز به نظر میرسد ولی بسیاری از غذاهای مقوی و مغذی هستند که با مصرف آنها میتوان همین میزان کربوهیدرات را تأمین کرد و نگران مصرف بیشتر از این مقدار نبود. نسبت درشت مغذیها در این رژیم: ۷۵ درصد چربی، ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین، ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات در روزهای کتو؛ ۲۵ درصد چربی، ۲۵ درصد پروتئین و ۵۰ درصد کربوهیدرات در روزهای آزاد. رژیم کتوژنیک دورهای، همانطور که از اسمش پیداست فرد به صورت دورهای میتواند میزان کربوهیدرات را افزایش دهد.

زمانی که بیکربنات، مایع خارج سلولی و به دنبال آن ph خون کاهش مییابد، خون اسیدی شده یا به اصطلاح اسیدوز صورت میگیرد. برای کاهش وزن سریع باید کالری مورد نیاز مصرفی­تان را محاسبه کنید. سوخت مورد علاقه مغز گلوکز است که به راحتی از کربوهیدراتها ایجاد میشود. در رژیم کتو، مصرف کربوهیدراتها به شدت کاهش مییابد (چیزی حدود ۵ درصد) و چربیها جایگزین آن خواهند شد.

در هر دو ونیم دور این رژیم درواقع می توان حدود ۱۰ کیلوگرم لاغر کرد. در این رژیم غذایی حدود ۸ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید . کسانی که از این رژیم استفاده می کنند، می گویند ظرف ۱۰ روز می توان مقدار قابل توجهی وزن خود را کم کنید و انرژی نسبتاً خوبی به دست آورید. در چند سال گذشته مطالعات نتایج قابل توجهی را در بزرگسالان تحت درمان رژیم کتوژنیک نشان دادهاند. درواقع بت کلین بر این باور هستند که هر کسی باید شناخت خوبی از بدن خود داشته باشد و بتواند پس از مدت کوتاهی به واکنش های بدن خود در برابر رژیم کتوژنیک و یا هر رژیم دیگر دقت کند و آن را درک کند.

از طرفی بت کلین، در بیمارستان کودکان کلیولند، برای رفع علائم کودکان مبتلا به صرع، مدتها از رژیم کتوژنیک استفاده کرده است. حتی خانم لیزا سیمپرمن، متخصص بالینی دانشگاه کلیولند، معتقد است با رژیم کتوژنیک بیشتر آب بدن است که کاهش می یابد. اما چیزی که کاملاً مشخص است و همگی اعتقاد دارند، کاهش وزن سریع در این رژیم می باشد. اما رژیم لاغری کتوژنیک تنها به کاهش وزن شما کمک نمی کند. اما متاسفانه با بررسیهای انجام شده عمده اینها، افرادی غیر متخصص هستند که تنها با کپی برداری از چند رژیم و سایت، اقدام به فروش آنها به مردم میکنند.

با وجود مطالبی که ذکر شد، حتی کارشناسان امور تغذیه در مواردی درباره این رژیم اختلاف نظر دارند. کره و خامه که ترجیحا از شیر طبیعی تهیه شده باشند، تخم مرغ و پنیرهای فرآوری نشده همچون پنیر موزارلا و چدار نیز از انواع سالم تغذیه در رژیم کتوژنیک هستند. با توجه به توضیحات ذکر شده در بالا به این نتیجه می رسیم که رژیم کتوژنتیک می تواند برای اکثر بیماری مناسب و اثر گذار باشد، اما نکته حائز اهمیت استفاده از یک متخصص تغذیه در این زمینه است، توصیه می کنیم، از دکتر کوهدانی متخصص تغذیه در رژیم کتوژنیک کمک بگیرید.

انتخاب مواد تازه یا میوه و سبزیجات یخ زده و کل گوشت، مرغ و ماهی به شما این امکان را میدهد که بیشتر از این مواد استفاده کنید و ممکن است به کاهش میزان چربیهای “بد” در رژیم غذایی خود مانند چربی ترانس کمک کند. اما در عین حال کارشناسان معتقدند این کاهش وزن شدید می تواند خطرناک است. برخی کارشناسان معتقدند رژیم کتوژنیک ممکن است در دراز مدت ناسالم باشد.

از طرفی برخی دیگر معتقدند عضله از بین نمی رود بلکه برای کسانی که قصد دارند عضله سازی کنند این رژیم مفید نیست. این رژیم غذایی حاوی سبزیجات، گوشت قرمز، ماهی، تخم مرغ، میوه، آجیل، لبنیات پر چرب، و چربی و روغنهای سالم و مفید مثل اسیدهای چرب امگا ۳ است. کتوز در واقع می تواند برای افرادی که مشکل قند خون دارند، مفید باشد، اما باید مراقب قند خون خود باشید و سطح گلوکز خون را چند بار در روز بررسی کنید.

رژیم کتوژنیک برای اولین بار در دهه ۱۹۲۰ برای درمان بیماران صرعی به کار گرفته شد اما امروزه اینرژیم یکی از محبوبترین رژیمهای غذایی برای کاهش وزن است. رژیم کتوژنیک اولین بار توسط دکتر کاپلو، استاد دانشگاه ساپینزا رم معرفی شد. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا که شبیه به کتوژنیک استاندارد است اما میزان پروتئین آن بیشتر است. بررسی های انجام شده حاکی از آن هستند که رژیم غذایی کتوژنیکژنیک با کاهش میزان قند خون و کلسترول یا چربی بد بدن سلامت قلب و عروق را به دنبال دارد.

برای اشخاصی که با رژیم کتو اقدام به کاهش وزن می کنند، ورزش کردن امری بسیار مهم تلقی می شود. دانشمندان بر این باروند که اگر دیابت نوع 1 یا 2 دارید ، نباید از رژیم کتو را استفاده نمایید ، مگر اینکه از پزشک متخصص اجازه قطعی داشته باشید. تحت نظارت باشید تا ببینید این رژیم روی شما نتیجه مطلوب خود را داشته باشد. برای همین باید مراقب باشید و مصرفشان زیادهروی نکنید. البته، مطمئن شوید پنیر فرآورده شده استفاده نکنید. خوردن پنیر به طور مرتب می تواند باعث کاهش توده چربی و افزایش قدرت عضلانی شود. دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه و رژیم در مانی آردایت رژیم لاغری سریع رژیم کتوژنیک برا دیدن سایت اصلی به لینک زیر مراجعه کنید https://rdiet.ir/

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
به مرجع تخصصی فرش ابریشمی ایران خوش آمدید.
آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 386
  • بازدید سال : 1380
  • بازدید کلی : 124769
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه