loading...

مرجع تخصصی فرش ابریشمی ایران

به مرجع تخصصی فرش ابریشمی ایران خوش آمدید.

بازدید : 316
سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 زمان : 3:18

خرید قسطی فرش ماشینی فرش نگین مشهد هلال برای راحتی شما عزیزان خرید قسطی فرش را در نظر گرفته است. شما خریداران می توانید از شرایط اقساط ۳۶ ماهه بدون پیش پرداخت و ضامن استفاده کنید و تا سقف ۵۰ میلیون تومان خرید خود را انجام دهید. برای دریافت راهنمایی و اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره تماس ۰۳۱۵۴۷۶۰۷۸۰ و ۰۹۳۹۳۶۱۸۱۸۳ یا شبکه های اجتماعی با ما در تماس باشید. برای خرید اقساطی فرش می توانید به صورت حضوری در نمایشگاه فرش نگین مشهد هلال واقع در شهرستان آران و بیدگل و یا مراجعه به نمایندگان ما در شهرستان ها اقدام به خرید خود کنید. همچنین برای آسایش شما امکان خرید اینترنتی فرش نیز محیا گردیده است. تفاوت خرید اقساطی فرش با خرید نقدی در خرید نقدی فرش شما از تخفیف بیشتری برخوردار هستید و در خرید قسطی فرش حداکثر با توجه به زمان اقساط که ۳۶ ماهه است شامل افزایش ۱۵% می گردد.

همچنین از این مزیت برخوردارید که فرش قسطی خود را بدون پیش پرداخت خرید می کنید و ماهانه با پرداخت مبلغ کمی از فاکتور خود از آسایش بیشتری در خرید فرش برخوردار می شوید. برای اطلاع از قیمت فرش نگین مشهد هلال می توانید با ما در تماس باشید. گلیم فرش ها ویژگی های خاصی دارند که سبب می شود برای آشپزخانه ها مناسب باشند. موسسه ثبتی حقوقی آداک با توجه به سال ها تجربه مفید و بکارگیری بهترین وکلای ثبتی و با در نظر گرفتن نیازهای شما در کنار شما مشتریان عزیز می باشد.

در لغتنامه دهخدا با معنای چهارباغ آمده است: «اصطلاحی بوده است شاید مانند چهارخیابان امروز» (دهخدا، 1377: ذیل واژة چهار باغ) همچنین در مورد واژة چارباغ آمده است: «باغهای چهارگانه در کنار هم که با خیابان ها از هم جدا شوند یا در پیرامونِ عمارتی باشند. طراح این فرش از نقوشی استفاده کرده که آنها را بیشتر در گلیمها و قالیهای دستبافت عشایری میبینیم و جلوهای زیبا به این فرش ماشینی داده است. این موارد بر خرید گردشگران تأثیر میگذارند و وفاداری گردشگران را نسبت به خرید کاهش میدهند. »؛ یعنی نظرت نسبت آنچه تو را درباره آن به شهادت طلبیدهایم چیست؟ کانونیشدگی مکانمند (آنچه که کانون روایت است و راوی آن را روایت میکند) ممکن است از راوی ـ کانونیگر بیرونی به راوی ـ کانونیگر درونی و برعکس در آمد و شد باشد. لذا بر اساس آنچه تحت عنوان استصناع در قالب یک قرارداد قطعی میان سفارش دهنده و سازنده انجام میشود مبنی بر اینکه سازنده کالا را بسازد و پس از ساختن، آن را به سفارش دهنده بفروشد، نمیتواند ملاک خوبی برای قرارداد پیشفروش ساختمان باشد.

همچنین باتوجه به اهمیت فضاهای چهارباغ، بخشهایی از تحقیق متضمن سابقة تاریخی و ویژگیهای فضاهای چهارباغ میباشد. حال آنکه چهارباغ مورد تحقیق ما در ابتدا کاخ و باغی بوده است از ساختههای دورة تیموریان در قرن نهم هجری. 1- خوشه: برج ششم از بروج دوازده­گانه است. از جمله، ساخت و سازهای تیمور در سمرقند، پیش از بازگشتش از هند، به ارگ و دوباغ از نوع چهارباغ در حومة شهر، محدود میشده است. ظاهرا عمارت چهارباغ در دورة صفوی به صورت مستمر به عنوان اقامتگاه شاهزادگان صفوی و نیز محل اقامت دائمیِ حکام شهر و نیز حکام منطقة خراسان مورد استفاده قرار میگرفته است. همچنین در ضمن نقل برخی دیگر از وقایع شهر مشهد در این دوره مشخص میشود که شاهان و شاهزادگان صفوی به مانند دورة تیموری همچنان از چهارباغ به عنوان اقامتگاه استفاده میکردند. پس از این تاریخ، بنای چهارباغ بطور مستمر در زمان شاهان و شاهزادگان بعدی تیموری مورد استفاده گرفته است . ظاهرا ساخت باغهایی بصورت چهارباغ تا قبل از دورة تیموریان رونق چندانی نداشته است و در کمتر کتاب و نوشته ای نام و نشانی از آن دیده میشود. امواج اندیشهها و گاه درهمتنیدگی آنها با بهکارگیری جریان سیّال ذهن، شخصیّتپردازی و بال و پَر دادن به گفتگوها و در پس آن تغییر زاویة دید، در نتیجه، تنوّع گفتگوها در روایت داستان از ویژگیهای سبکی مندنیپور در این رمان است.

رویدادهای رخ داده در این عمارت گاهی آنقدر عجیب و افسانه گونه به نظر میرسد که گویی انسان در حال مطالعة یک رمان یا قصة جذاب است. » (اعتماد السلطنه، 1367: ج 4، 34) به جز موارد فوق و اطراقِ گاه گاه بعضی از شاهان یا امرای دورة تیموری، اتفاق خاص دیگری طی این دوره حادث نشده است. از مهمترین این مقاطع تاریخی میتوان به اواخر دوران صفوی و دوران افشار اشاره کرد که مشهد به عنوان پایتخت ایران و عمارت چهارباغ به عنوان مقر سران و امرای حکومتی، نقش مهمیدر تاریخ ایران ایفا کرده است. در نظر داشته باشید بعضی از عوامل موثر بر قیمت فرش ، بر کیفیت فرش نی اثر گزار خواهند بود که این عوامل را ذکر خواهیم کرد. در هنگام انتخاب رنگ فرش برای سالن پذیرایی بهتر است با روانشناسی رنگ فرش آشنا باشید. روبهرو شدن با چنین تجربه­هایی مخاطب را با این تفکر آشنا می­سازد که عمر کلیشه­های نظام­مند داستان­نویسی به پایان رسیده است. از معدود کتبی که از چهارباغ یاد کرده و به احتمال فراوان قدیمیترین کاربرد این اصطلاح نیز میباشد، کتاب «تاریخ بخارا» تالیفِ «محمد بن جعفر نَرشخی» به سال 332 ه.ق در دورة سامانیان است.

از جمله شواهدی که نشان دهندة این کاربری جدید است، برخی از وقایع دورة سلطان ابراهیم میرزا4 حاکم شهر مشهد، در زمان شاه طهماسب اول صفوی است که در آنها همواره از چهارباغ به عنوان محل استقرار وی یاد شده است. در منابع تاریخ، جغرافیایی و سفرنامههای عصر تیموریان از وجود چهارباغهای متعددی در شهرهای این دوره ازجمله در سمرقند و هرات یاد شده است. مؤلف تاریخ حبیب السیر همچنین از چهارباغ النگ رادکان (خواندمیر، 1380: ج 4، 28) چهارباغ امیر مزید ارغون (خواندمیر، 1380: 190) چهارباغ خسرو شاه در بیرون قندز (خواندمیر، 1380: 193) چهارباغ حافظبیک (خواندمیر، 1380: 265) و چهارباغ ابراهیم سلطان میرزا (خواندمیر، 1380: 294) نیز یاد کرده است. در چنین موردی صحنه­ اصلی زمان حاضر قطع و آن­چه در گذشته پیش آمده است نشان داده می­شود. وی که« فراراً بعراق و آذربایجان رفته بود جمعی از متجنده را با خود همراه ساخته بحسبِ ظاهر بقصدِ دیدن پدر و استعفاء از جرایم گذشته و در باطن به خیال تصرف مملکت و دفع پدر به مشهد مقدس رسید. اوضاع آشفتة ایران پس از تصرف شهر اصفهان بدست افاغنه، اضمحلال دولت صفوی، تشکیل سلسلة قاجار در شهر مشهد- به عنوان بزرگترین و مهمترین شهر ایران که به تصرف افاغنه درنیامده بود- وویژگیهای دورة حکومت چندین پادشاه با شخصیت های متفاوت، به خوبی از طریق این عمارت قابل شناسایی و بررسی میباشد.

در توصیفاتی که از این چهارباغها بعمل آمده مشخص میشود که چهارباغ علاوه بر ساختمان اصلی- کاخ یا عمارت- دربرگیرندة چندین کلاه فرنگی و خیمههایی با شکل های گوناگون به علاوة صفههایی برای استراحت میهمانان و نیز تختی بوده که در پناه یک خیمه یا سایبان قرار داشته است. اما به نظر میرسد فضاهای موسوم به چهارباغ ریشه در منطقة خراسان داشته و در سیر تحولات تاریخیِ خود از باغهایی با ویژگیهای خاص در قرن چهارم، به کاخ- باغهایی فرح بخش در دورة تیموری و در ادامه به خیابان هایی مستقیم توأم با جویها و حوض های آب و ردیف های درختان در دوران صفوی تبدیل شده است. شانه فرش عموما برحسب تعداد گره رنگ در هر متر حساب شده و عامل اصلی تعیین قیمت فرش ماشینی به شمار میرود چراکه با بیشتر شدن آن نقشها ظریفتر میشوند. نظریهپردازان شعر معاصر بعد از شعر پلاستیک و طرح فرم و معنی مورد نظر آن، شاهد چاپ شعرهایی بودند که در هر دو زمینه مذکور ضعفهای جدی داشتند به همین خاطر در سال 1355 محمد حقوقی، شاعر و منتقد معاصر اعلام کرد: «50 درصد شعرهای امروز تعریف شعر را ندارند.» (همان، 428) و جلال سرافراز از فعالان شعر نو گفت که: «فاتحه خیلی از شاعران ایران خوانده است.» (همان، 428) نقدی که بخشی از آن متوجه محتوا و معنی شعر بود: «مجلات از انبوه نوشتههای شعر مانند و انواع موجهای «بی­معنا» آکنده است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
به مرجع تخصصی فرش ابریشمی ایران خوش آمدید.
آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4
  • بازدید ماه : 24
  • بازدید سال : 1751
  • بازدید کلی : 125140
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه